2000
Me saimme kuulla Auran, tällöin Anna-Marian myyntiin tulosta hieman vahingossakin. Aura oli ollut myynnissä Viaporin Tuopin lehtisessä loppukesästä 2000 mutta vene jostain syystä ei ollut käynyt kaupaksi tällöin. Liekö myöhäinen kesä karkottanut innokkaimmat ostajat ja täten meillä sitten tuli miellyttävä mahdollisuus ostaa Aura. Auran uudeksi kotisatamaksi tuli HTPS, Helsingin Työväen Pursiseura Pyysaareessa, Helsingin Laajasalossa.
(kirj. Hannu Peltonen)

2001
Talvella 2000-2001 tehtiin enemmänkin hieman kosmeettisia töitä mm. uudet salongin ja etuhytin patjat teetettiin, lautas- & lasikaappi uusittiin sekä kaikki salongin ikkunat otettiin irti ja tiivistettiin. Myös valkoiset dorade torvet vaihdettiin pronssisiin, lavuaarin muoviset hanat vaihtuivat pronssisiin, kaikki knaapit vaihtuivat tyyliltään sopiviin ja yllätys yllätys, pronssiknaapeihin sekä tehtiin muutamia muita kosmeettista pronssi/messinki asennuksia. Myös kannen etummaisen luukun etureunaan löytyi ihan katsastus määräysten mukainen veneen nimi sekä veneen perästä poistettiin nimipuukilpi ja sen tilalle asennettiin ehken kieltämättä enemmänkin vuosisadan alun tyyliin pronssikirjaimet valkoiselle pohjalle.
(kirj. Hannu Peltonen)

2002

Auran pohjasta löytyi haljennut lauta paapuurin puolelta keväällä 2002. Se korjattiin kunniakkain "quick & dirty way" menetelmin jotta saatiin vene veteen ja kesä 2002 seilattiin tällä korjauksella. Syksyllä 2002 tarkemmat tutkimukset osoittivat laudan haljenneen metrin puolentoista verran. Lauta olisi kestänyt vielä hyvin 10, jopa 15 vuotta, mutta päätimme vaihtaa sen ennen kuin se on mätä, tumma lauta oli meille riittävä syy vaihtaa se talven 2002-2003 suurremontin aikana. Uutta lautaa tuli pohjaan n. 16 metriä ja 8 murtunutta kaarta korjattiin samalla.


Aivan uutena talvisena ohjelmana on ollut hermojen rauhoittuminen siksi, että Aura saatiin Ouritsaaren telakan halliin. On tullut itse asiassa nukuttua useampikin tuulinen talviyö rauhassa tietäen, että pressut ei ole matkalla pitkin Lauttasaaren selkää, koska pressut on varastossa nipussa. Tämä on säästänyt luultavasti 100 tuntia ellei enemmänkin työtunteja itse veneen laittoon ja se on pakko näkyä jossain, joka selvinnee kesällä 2003.

(kirj. Hannu Peltonen)